dimarts, 22 d’abril del 2014

JO DENUNCIO

Jo denuncio una cosa que poques persones aprecien però que si algun moment se la paressin a pensar potser actuaria la gent millor. Denuncio que es valori poc la música escrita, treballada, la poca apreciació pel pensament de la gent, i que s'apreciÏ més músiques que encara que estiguin de moda i a tots agradin, són poc treballades. Dic això per exemple amb una simple comparació com és l'èxit per la música house o bé el rap. Sóc partidari de que en les cançons de poc so o que no comporten gaire moviment ens aburreixen, però també tenen la seva part positiva com totes esclar. Ensenyen valors de la vida, mostren problemes del dia a dia que tots i cadascú de nosaltres ens haurem de trobar a la vida, et fan reflexionar sobre els teus actes, a casa, a qualsevol lloc, i a vegades ajuden a millorar a un mateix. Respecto que tothom escolti i li agradi la música que ell o ella vulgui, però faig una mena de crida per aquells que ho vulguessin comprovar, no a curt termini, sino a mida que transcorrin els dies d'anar comprovant si alguns d'aquests efectes que he esmentat són correctes, n'he esmentat pocs, això cadascú és lliure de treure-hi les seves pròpies emocions, sentiments, opinions que aquest gènere us provoqui. Denuncio aquest fet perquè no trobo bé que la música pensada, treballada, escrita sigui menys important o menys valousa que una música que és tot fet amb ordinadors i programmes i masses secrets no té. La música escrita per mi té un valor especial, abans com molts de vosaltres, no la valorava, pero mica a mica si que vaig conèixer-ne els seus efectes. A part de ser música escrita és cultura, és esforç i és treball. Potser pensareu que estic boig, de fet, potser molts ja ho penseu però el fet es que m'agradaria que en algun moment, si us sentissiu sols o qualsevol cosa, creguessiu per un moment en les meves paraules i intentessiu buscar els efectes d'aquest gènere per sobre de tenir preferències per altres tipologies, que com he dit tot és respectable i no obligo a ningú. 

La meva conclusió és que la música escrita és tant o més valuosa que la música que ens embogeig a una discoteca. Inclús atreviria a dir que és millor, potser més aburrida, això va a gustos, però és cultura.

Aquí us deixo noms d'artistes que a mi personalment m'inspiren en situacions: Nach, Rapsusklei, Toteking, 2pac, Biggie.

Gràcies per la vostra atenció

Oriol Corneli Costa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada