divendres, 25 d’abril del 2014

Jo denuncio

 Jo denuncio la discriminació abusiva de les agroindústries respecte un sector minoritari de la societat catalana, els pagesos, que representen un 1’7% de la població del nostre país però sovint són tractats com a ciutadans de tercera . Personalment crec que s’hauria de defensar més fortament aquest sector i més en una comarca com el Berguedà la qual comte d’un gran nombre de la població dedicada a la pagesia. Crec que tots els municipis amb activitat agrària haurien de tenir representació del sector en els seus ajuntaments. En molts pobles de Catalunya s’han trobat casos en què nouvinguts provinents de les grans ciutats han denunciat a l’ajuntament les  fortes olor de les granges de purins o bé el soroll de les esquelles de les vaques. Això en ocasions ha portat sancions per els pagesos per això m’agradaria demanar als ajuntaments una carta de conciliació envers els nous vinguts els quals hagin de signar una carta conforme queden assabentats del seu entorn. Una carta on signen el respecte cap a totes les activitats que l’envolten: campanes, granges,etc. També m’agradaria denunciar les polítiques de mercat que envolten al sector. Sovint s’han pactat preus de productes sota el seu preu de cost això porta a la ruina la pagesia catalana. També s’han donat casos de productes que han entrat al nostre país a qualsevol preu, sense aranzels i amb controls de qualitat que incompleixen les lleis europees.  Com a solució a tots aquets problemes m’agradaria plantejar que el conseller d’agricultura sigui un pagès o bé una persona que pugui demostrar que té un fort lligam amb el món rural. Per acabar m’agradaria demanar que en les escoles i instituts de poblacions rurals s’imparteixi una assignatura que tingui a veure amb el sector ja que un món tant proper per nosaltres com és la pagesia ens pugui semblar, en ocasions, molt llunyà.

Guim Llort i Alegret

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada